علیرغم انتظارات زیاد طرفداران Elder Scrolls، به گفته مدیر خلاق سابق The Elder Scrolls Online، کمک Bethesda به این معنی بود که چالش سختتر یافتن راهی برای متمایز کردن بازی از World of Warcraft است.
اگرچه The Elder Scrolls Online ممکن است به اندازه WoW سلطه گر بلیزارد نباشد، مطمئناً جایگاه خود را در چشم انداز وسیع تر MMORPG تثبیت کرده است. همانطور که گفته شد، در مصاحبه ای با مدیر خلاق سابق پل سیج، او می گوید که جدا کردن TESO از WoW یکی از بزرگترین چالش های تیم در طول تولید بود.
سیج احساس می کرد که بازیکنان از یک MMO چیزهای خاصی را انتظار داشتند که بسیاری از آنها مستقیماً در نتیجه تأثیر WoW به وجود آمدند. در حالی که تیم آزادی خلاقیت کافی داشت، آنها تا حدودی تحت تأثیر WoW بودند و به دنبال راههایی برای متمایز کردن TESO از غول بلیزارد بودند. او توضیح میدهد: «یکی از کارهایی که ما باید انجام میدادیم این بود که از قالب WoW خارج شویم، بیشتر از خارج شدن از قالب Elder Scrolls». “بنابراین در حالی که من احساس می کردم که شما هنوز هم می توانید واقعا خلاق باشید، هنوز هم آن علائمی مانند “این چیزی است که مردم از MMO انتظار دارند” وجود دارد.
در مقایسه، سیج دریافت که کار در محدودههای دنیای The Elder Scrolls بسیار آسانتر است، تا حدی به دلیل کار آسان Bethesda. سیج میگوید: “من یک ادم اسکرولز هستم، درست است؟ من آن فرنچایز را خیلی دوست دارم که کار کردن روی آن لذت بخش بود.” و در واقع، بتسدا، به اعتبار آنها، به طرز شگفتانگیزی سخاوتمندانه با آنچه به ما اجازه دادند در MMO انجام دهیم، بود.
با گذشت 10 سال از انتشار اولیه TESO، به نظر می رسد کار سخت Sage و تیم در استودیوی آنلاین ZeniMax نتیجه داده است، و این بازی همچنان میزبان ده ها هزار نفر از طرفداران Elder Scrolls و MMO هر روز است.
اگر به بازیهایی مانند The Elder Scrolls Online علاقهمند هستید، فهرست بهترین بازیهای MMORPG را بررسی کنید.
منبع: gamesradar