بازی World of Warcraft نزدیک به 20 سال است. در طول آن زمان، شاهد روند بازیهای متعدد دیگری بودیم، از دنبالهها و دنبالهها گرفته تا ثابت ماندن و ادامه مسیر گسترش و بهروزرسانی. World of Warcraft همیشه دومی را انجام داده است، و این چگونه برای آینده قابل پیشبینی باقی خواهد ماند، اگرچه بلیزارد اذعان میکند که «در نقطهای دور و دراز در پایین خط» ممکن است مجبور شود با تغییرات شدیدتری روبرو شود.
دنبالههای سنتی بازیهای چندنفره مانند Halo و Call of Duty، قیمتهای نسبتاً استانداردی در طرح بزرگ بازیها هستند، اگرچه در چند سال گذشته شاهد بودیم که چند بازی با سرویس زنده قبل از زدن «2» در بازیها، دستخوش تغییرات اساسی شدهاند. به پایان برسانید – Overwatch 2، Counter-Strike 2، و غیره. این موضوعی است که اخیراً در طی یک تماس با سرمایهگذاران EA مطرح شد و مدیر عامل شرکت، اندرو ویلسون، Apex Legends 2 را به صورت فرضی کنار گذاشت، زیرا «نسخه 2 تقریباً هرگز به اندازه نسخه 1 موفق نبوده است».
با در نظر گرفتن این موضوع، از کارگردان بازی World of Warcraft، Ion Hazzikostas، در مورد آینده بلند مدت MMO پرسیدم. بالاخره WoW در آستانه 20 سالگی است. آیا آنها هرگز نیاز خواهند داشت که تخته سنگ را تمیز کنند تا در طولانی مدت سالم بماند؟
او میگوید: «از نظر تئوری، در نقطهای دور و دراز، ممکن است این سؤالی باشد که ما بهطور جدی با آن دست و پنجه نرم میکنیم». “اما، در حال حاضر، ما یک جامعه بازیکنان بزرگ، پر جنب و جوش و در حال رشد داریم که برای خدمت به آنها هیجان زده هستیم.”
Hazzikostas ادامه می دهد که “جادو” World of Warcraft این است که MMO “کوچکی از کشتی بازی های ویدیویی تسئوس است” زیرا “هر قطعه از آن در این مرحله در طول زمان بازسازی و بازسازی شده است.”
ما دائماً برخی از سیستمهای پایه قدیمی را از بین میبریم و آن را با چیزی جایگزین میکنیم که برای پشتیبانی از معماری سرور جدید ما، پشتیبانی از خطوط گرافیکی جدید، برای پشتیبانی از جنبههای جدید تعامل چند نفره که بازی اصلی تصورش را نمیکرد، مقیاسپذیر باشد.» او می گوید.
هنگامی که ما این دنیای پر جنب و جوش پر از میلیون ها بازیکن را داریم، اولویت ما این است که به بهترین شکل ممکن به آنها خدمت کنیم – برای ادامه دادن به این سفرها، جهان هایی که می سازیم، و در هر مرحله از راه، ما در حال بهبودهایی هستیم که می توانیم انجام دهیم. به بهترین وجه برای مخاطب مدرن فکر کنید.”
Hazzikostas از WoW Classic به عنوان یک “اکوسیستم مجزا” برای بازیکنان استقبال می کند که “گواهی بر میزان تغییرات رخ داده و میزان تکامل در World of Warcraft در این مدت است.” در حالی که برخی از بازیکنان با هر دوی آنها سر و کار دارند، Hazzikostas می گوید که “در بیشتر موارد”، طرفداران نسخه ای از بازی را به عنوان خانه اصلی خود انتخاب کرده اند.
او می افزاید: «از لحاظ فنی، همین بازی در حال حاضر 20 ساله شده است. در طول زمان مقدار زیادی انحراف در تکامل وجود داشته است و این فقط ادامه خواهد داشت.
منبع: gamesradar