ظاهراً استیم کار را برای طرفداران سختتر میکند که مراقب بهروزرسانیهای پشت صحنه برخی بازیها باشند، زیرا اکنون راهی را برای توسعهدهندگان ارائه میکند تا اطلاعات برنامهها را خصوصی نگه دارند و از ردیابی صحیح پایگاهداده SteamDB توسط شخص ثالث جلوگیری میکند.
SteamDB یک منبع اطلاعات فوقالعاده مفید برای بازیکنان رایانه شخصی است – نه تنها رکوردی بهروز از تعداد بازیکنان همزمان برای نسخههای Steam نگه میدارد، بلکه به کاربران اجازه میدهد تا به تاریخچه بهروزرسانی بازیها نگاهی بیندازند. این فقط برای وصلههای بزرگی نیست که توسعهدهندگان بههرحال به طور گسترده آنها را تبلیغ میکنند، بلکه تغییرات آرامتر مانند تغییرات در صفحات فروشگاهی است که میتواند نشان دهد که توسعهدهندگان در حال کار روی چیزهایی هستند. با این حال، به نظر می رسد از این به بعد، کاربران نمی توانند به همان اندازه که قبلاً می توانستند به اطلاعات دسترسی داشته باشند.
SteamDB دیروز در توییتی فاش کرد: «Steam شروع به فعال کردن «شاخههای خصوصی» در اطلاعات برنامهها برای برخی بازیها کرده است، بنابراین SteamDB دیگر نمیتواند بهروزرسانیهای این بازیها را ردیابی کند.
Steam شروع به فعال کردن «شاخههای خصوصی» در اطلاعات برنامهها برای برخی بازیها کرده است، بنابراین SteamDB دیگر نمیتواند بهروزرسانیهای این بازیها را ردیابی کند. pic.twitter.com/34YRSW8YkD 13 نوامبر 2024
اینکه آیا این تغییر روی شما تأثیر می گذارد یا نه، کاملاً به میزان تعهد شما برای دنبال کردن هر حرکت بازی های مورد علاقه خود بستگی دارد. Think Elden Ring – طرفداران FromSoftware قبل از رونمایی Shadow of the Erdtree به صفحه SteamDB اکشن RPG و لیست تغییرات آن چسبیده بودند و به شدت در تلاش بودند تا بفهمند که توسعه دهندگان چه زمانی محتوای بیشتری را به ما هدیه می دهند. ما قبلاً مشابه آن را با Hollow Knight: Silksong نیز دیدهایم، جایی که طرفداران Metroidvania برای دریافت هرگونه خبری ناامید شدهاند، با دیدن داراییهای در حال تغییر وحشی شدهاند.
نیازی به گفتن نیست که هرچه شعبه های خصوصی بیشتر استفاده شود، SteamDB کمتری – و بنابراین، هرکسی که از آن استفاده می کند – می تواند آن را پیگیری کند. شایان ذکر است، پایگاه داده میگوید که این در حال حاضر برای «برخی بازیها» در دسترس است، اما هیچ مثالی ارائه نمیکند، بنابراین در این مرحله نمیتوانیم کاملاً مطمئن باشیم که چه بازیهایی تحت تأثیر قرار میگیرند. تصور میکنید که این میتواند یک گزینه نسبتاً محبوب برای توسعهدهندگان باشد که در صورت امکان از آن استفاده کنند، هر چند – بسیاری احتمالاً علاقه خاصی به این ایده ندارند که بهروزرسانیهای غافلگیرکننده تصادفی خراب شوند، قبل از اینکه حتی بتوانند برای آنها اعلامیه بدهند. بسته به گستردگی آن، این امر میتواند منجر به تغییر قابل توجهی در نحوه دریافت برخی از بازیهای آینده و بهروزرسانی اطلاعات توسط طرفداران شود.
منبع: gamesradar